Digitális sebesség szabályzó: HPS 558. A HPS 558 egy digitális sebesség szabályzó robogókhoz, egy piros jelzőleddel és egy négyeres kábellel felszerelve. Takarékos szerkezet, melyet egyszerűen a gyújtáskapcsoló elfordításával működésbe hozhatunk, ha a motor nincs gyújtáson, a készülék nem fogyaszt áramot.
Ez az eszköz a motorkerékpár teljesítményének szabályzására ad lehetőséget és aktiválásához egy személyes kód szükséges. Az eszköz lehetővé teszi, hogy bármikor, amikor csak elindulsz a robogóval, a motor paraméterei mindig az általad kijelölt határok között legyenek, nagyban növelve ezzel a biztonságot.
Beállítás: Minden alkalommal automatikusan történik, amikor elindítjuk a motort. Ha a rendszer már előzőleg törölve lett, egyszerűen visszaállíthatjuk azt, a személyes kódunkkal. Kikapcsolás: Egyszerűen beadjuk a személyes kódunkat. A személyes kód és hogy hogyan használjuk: A kódot szimplán a fékkar húzogatásával állíthatjuk be, működésbe hozva ezzel a motor féklámpáit.
Tegyük fel, hogy a kód például: 10011 A gyújtáskapcsoló elfordítása után legalább 2 másodpercig hagyd békén a fékkart! Ezt követően, ha 1-est akarsz beadni tartsd behúzva a fékkart több mint fél másodpercig, ha nullát szeretnél bevinni, a fékkart fél másodpercnél rövidebb ideig tartsd behúzva! Például 10011: Hosszú-Rövid-Rövid-Hosszú-Hosszú
Arra mindenképp figyelj a kód bevitelénél, hogy a fékezések között nem telhet el hosszabb idő kettő másodpercnél. Ha esetleg mégis elrontanál valamit a személyes kód bevitelekor, a piros led rövid felvillanása figyelmeztet téged a hibára.
Miután a felhasználó elsajátította a készülék beállítását, valóban gyerekjáték kezelni és nem utolsó sorban a rendszer biztonságosabb bármiféle kapcsolónál. A rendszer megfelelő megoldást kínál a motorosnak arra az esetre, ha éppenséggel elfelejtené a kódot: a gyújtáskapcsoló elfordítása után nincs más dolga a feledékeny felhasználónak, mint behúzva tartani a fékkart, és figyelni a kis piros ledet. A fényforrás hosszú és rövid felvillanásaival „visszajátssza” nekünk a helyes személyi kódunkat, melyet újra megjegyezve könnyen használhatjuk ismét a készüléket.
A kód hosszúsága: Ha valaki biztonsági okokból az ötjegyű kód helyett hétjegyű kóddal szeretné használni a szabályzót az is megteheti a készülékben található „jumper” ellenkező oldalra helyezésével. Ha viszont újra 5 jegyű kódot akar beadni, vissza kell helyezni a „jumpert”.
Azt, hogy a robogó teljesítményét milyen mértékben szabályozza az eszköz, szintén könnyedén beállítható. A regulátoron találunk egy potmétert, melyet vékony csavarhúzóval állíthatunk. Az óramutató járásával megegyező irányba tekerve növelni, ellenkező irányba csavarva csökkenteni tudjuk a robogó teljesítményét. A rendszer rendelkezik egy riasztó funkcióval is, mely akkor aktiválódik, ha a potméter tekerésével már túlságosan lecsökkentenénk a motorkerékpár teljesítményét.
Installáció: Egészen egyszerű a készüléket beüzemelni. Fontos, hogy víztől védett helyen legyen és az sem hátrány, ha könnyen elérhetővé válnak a következő vezetékek:
- Fehér vezeték: a gyújtáskapcsoló pozitív vezetékéhez kell kötni.
- Fekete vezeték: földelés/test
- Kék vezeték: az elektromos kábelköteg azon vezetékéhez kell kötni, amelyik a féklámpákat működteti.
- Zöld vezeték: a CDI-hez kell kötni (Piaggio: piros, Honda/Peugeot/Kymco: sárga-kék, Minarelli: piros-fehér)
A csatlakoztatást követően már csak be kell állítani a kívánt személyes kódot és a sebességszabályzó használható. A piros led kikapcsolt állapotban világít, működés közben nem.