A termék a kosárba került.
Új jelszó kérése
 

Robogó szerelés és javítás tippek

Keeway és CPI robogóknál a műszerfal egy sérülékeny dolog, vagy betörik 
vagy a nap UV sugárzása teszi tönkre idővel az óracsoportot fedő plexi borítást.
Digitális és analog órákkal egyaránt szerelték ezeket a kismotorokat.
A két alkatrész közt van némi átfedés, analóg óra kiváltható a sokal esztétikusabb
digitális megfelelőjével.

Nagyon gyakori már a robogók közt a négyütemű ötvenes.

Tudni szeretnéd, hogy hogyan kell rajta profin olajat cserélni, mire kell figyelni?

Egy Kymco Agility 50 4T ( GY6 ) robogón bemutatjuk a műveletet lépésről-lépésre.

2018.12.10 13:10

.. avagy mitől akad a robogó kormánya? A beverődött kormánycsapágy miatt a kormányt nehezen, vagy akadozva lehet mozgatni, precíz mozgatásra alkalmatlanná válik. Alacsony sebességnél a jármű nehezen irányítható, járása bizonytalan.

A kormány csapágya!

Mennyire lehet kopott egy 25.000 kilométeres robogó hajtása? Hogy néz ki vajon egy ennyit futott kismotor?

Szétszedtünk egy Yamaha Gear-t!

Japán precíz ország, járműveik is ezt tükrözik! A sok jó jármű közül kiragadtunk egy érdekeset, ezt vettük egy kicsit jobban szemügyre.

Tudni kell, hogy ez egy kizárólag Japán belpiacra gyártott típus. Ennek nagy hagyománya van Japánban, jellemző rájuk, hogy ami a legjobban sikerült, azt megtartják maguknak, emiatt Yamaha szalonokban, márkakereskedésekben nem volt megtalálható Európában. A szigetországban a posta alkalmazásában, öltönyös biztosítási ügynökök közlekednek a Yamaha Gear robogókkal, a jármű már önmagában egy technikai csoda.

Elforgott a csapágy a robogó főtengelyén? Hogyan lehet kedvező áron megjavítani?

Itt a megoldás főtengely csere nélkül. Leírás, hogy mikor használható a módszer.

Csapágyragasztás!

Kicsit furcsán hangzik a dolog, de működik.

A szilo nem stimmel, legalábbis tömítésként nem! Egy tipikus szerelési hibára, tévedésre szeretnénk rávilágítani.

Nagyon sokan a robogó, motor szerelésnél a drága tömítő pasztákat szeretnék kiváltani "sziloplaszt"-tal.

Nem helyes a dolog, szakszerűtlen és további hibákat okozhat. Van egy hátrányos tulajdonsága ennek az anyagnak: ha benzinnel érintkezik többszörösére képes dagadni, ez bizonyos helyeken probléma lehet. Ezen a ponton jegyeznénk meg, hogy az F.BS sem megfelelő motoralkatrészek tömítésére!

Az egyik leggyakoribb bosszúság, hogy valamiért nem indul el a motor.

Összegyűjtöttük a gyakori hibákat és azok megoldásait.

A komoly műszaki problémáktól a vicces figyelmetlenségig bármi lehet.

A motorok királya! Gumicserére, tavaszi felkészítésre érkezett hozzánk egy nem túl öreg Harley Davidson motorkerékpár.

Mellékesen jegyezte meg a tulajdonos, ha tudunk valamit kezdeni az első fékkel, akkor megpróbálhatnánk.

A kart majdnem markolatig be kellett húzni a megfelelő fékhatás eléréséhez. (Ilyen motorok közlekednek közúton? Nem a legbiztonságosabb.)

A munkahengert leszerelve láthatóvá vált, hogy a kar behúzásakor 3 millimétert előre megy a dugattyú, a kar elengedésénél meg 2 millimétert vissza. Úgy tűnt, mintha valami a munkahengerbe lévő dugattyút visszahúzná.

2018.12.07 14:10

Újra kellett építenünk egy Minarelli AM6-os motorblokk váltóját, bontott alkatrészekből.
Támadt egy kis hézag, készre szerelt állapotban nem lehetett forgatni a tengelyeket, elakadt a váltó (fogra akadt).

Egy nehezen észrevehető, de nagy problémát okozó hibát találtunk.
Az egyik fokozat kereke alig látható módon sérült a fog a fogárok tövénél: meg van repedve.

Mindig rácsodálkozunk a kínai termékek nagyszerűségére és használhatóságára, de ez most még minket is meglepett !

Egy kínai nevenincs gyártó, semmit mondó elnevezéssel piacra dobott gyermekeknek szánt Quadjának egy alkatrészéről van szó. Előre kell bocsátanom, hogy aki hasonló portéka vásárlására adja a fejét számolnia kell azzal, hogy

"az olcsó ár édessége hamarabb elmúlik, mint a rossz minőség keserűsége".

Robogó javítás: tipikus szerelési hibák

Az őszi-téli időszak a felkészülés, tuningolás, javítás, szerelés időszaka. Lehet átépíteni, szerelgetni a robogót és a motorokat.

Sajnos mindig előfordulnak hibák, tévedések az otthoni barkácsolás, tuningolás folyamán.

Olvassátok el figyelmesen a következő tanácsokat, sok tanulópénzt lehet vele megspórolni!

2018.12.07 10:26

TMK!

Ki tudja mi az?

Járműveknél, robogóknál nagyon fontos a tervezett, gondosan kivitelezett megelőző karbantartás a TMK (Tervszerű Megelőző Karbantartás).

Lényegesen hosszabbítja motorunk, robogónk élettartamát, nem beszélve a gondtalan robogózás élményéről. Egy tökéletesen működő járműnek is szüksége van a gondoskodásra, ápolásra.

Ismét egy apró szerelési hibára és annak következményeire szeretnénk rávilágítani és felhívni a figyelmet rá.

Egy szétlapult, belógó hengerfejtömítés-darabka bénította meg az ügyfelünk Yamaha Neos-át.

A hibajelenség, amit a robogós észlel, könnyen összetéveszthető a motor megragadásával:

Teljes terhelésen a motor, lelassul, erejét veszti, majd majdnem leáll.

Régi problémára van meg a megoldás! Erre az alkatrészre akkor van szükség, amikor a fékar beesik markolatig és a fékhatás vagy nulla, vagy nem elégséges a biztonságos megálláshoz.

Gyárilag ezekhez a fékmunkahengerekhez nem létezik felújító szett, a teljes egységet pedig megfizethetetlen áron kínálja a Yamaha.

A gyári komplett fékegység 40.000 forint feletti áron kapható. Ez a fékmunkahenger felújító egy kuriózum termék a Yamaha Aerox 50 és 100 cm3-eshez robogókhoz.

Óriási segítség, ha javításra van szükség. Ez az alkatrész a megoldás a felújításhoz és az újra biztonságos fékezéshez. A bontott alkatrészekhasználatánál lényegesen jobb megoldás a felújítás.

Yuasa akkumulátor tudástár

A Yuasa gyár tájékoztatóját olvashatjátok:

- alapfogalmak, biztonság
- típusok
- vizsgálat, teszt, töltés

Mára biztosan sokan megtapasztaltuk, hogy robogónk tavaszi beüzemelése nem is olyan egyszerű feladat, mint „régebben” akár 2-3 évvel ezelőtt volt.
Jó kondiban kell lennünk ahhoz, hogy pár hónap állás után újra el tudjuk indítani robogónkat.
Ennek nézünk most utána.

A tulajdonosok nagy százaléka a téli leállítás előtt -helyesen- még utoljára, púposra tankolja robogóját. Az ilyen „téli” üzemanyag szaga 4-5 hónap állás után kicsit sem hasonlítható a benzinéhez. Ebből a „benzinből” próbaképpen a földre csepegtetett mintát nagy unszolások közepette lehet csak meggyújtani. Az említett folyadéknak van néhány igen kellemetlen tulajdonsága.

Az első, hogy a vele kapcsolatba kerülő gumialkatrészek megdagadnak és felpuhulnak.

Egyes motor gyártók (Gilera, Piaggio, Aprilia, Derbi, Motohispania) az irányjelző automatát és a feszültségszabályzót közös elektronikába helyezik.
Javítási szempontból ez nem előnyös, mivel bármelyik része feladja a küzdelmet és ilyenkor a jól működő darabjával együtt kompletten kell cserélni. (nem olcsó darab…)

Mindemellett érzékeny is ez az alkatrész, mivel nem megfelelő, azaz nem zavarszűrős gyertya használatakor járó motornál az index ütemtelenül, össze-vissza működhet. Pl. Derbi Atlantis.

Ha csak az irányjelző nem működik, cseréljük a komplett feszültségszabályzót?

Miből áll? Mi van, ha tönkremegy? Miért kell egyáltalán a feszétségszabályzó a robogókba, motorokba?

Motorunk, robogónk világítását és az akkumulátor folyamatos töltöttségét adottnak tekintjük, sokszor bele sem gondolunk, hány alkatrész felel mindezért. Az ezeket lehetővé tévő alkatrészekről gyakran megfeledkezünk, vagy akár nem is tudunk létezésükről. Miért is szükségesek ezek az alkatrészek?

Műhelyünkbe került egy robogó, beállt hengerrel. Egy ilyen komoly hibának azonban mindig van előélete, amit nem árt tudni az újbóli meghibásodások elkerülése miatt. Egy jelentéktelennek tűnő hiba és várható következményei. 

A motor megragadásakor a gondos szerelő választ egy túlméretes dugattyút és szakműhelyben hozzá furatja, hónoltatja a hengert. Az új dugó és henger felszerelése után minden esetben érdemes megnézni az olajozást. 3000 RPM / 5 Min / 1 cm3 kell, pumpáljnia a nem szabályzott olaj szívattyúnak, például a 3KJ Jog-nál. Ebben az esetben az olajzás rendben volt. Tovább kerestük a hiba okát.

2018.12.03 10:16

Nemrég egy apró hibával érkező Daelim S-Five robogó fészkelte be magát a műhelybe, a tavasz első hírnökeként. A gazda elmondása alapján, az amúgy évek óta megfelelően működő hű társa tavaly nyáron elkapott valami nyavalyát, amivel felkeresett egy szakit.

Gondolta mi sem egyszerűbb, a csavarhuszár majd kikúrálja a táltost. Na igen, de akkor meg miről diskurálunk, miért van itt a robogó a friss csapágyazás után?

A rövid diagnózis: többszöri nógatásra se akar a motor emberi izomerő nélkül önállóan működni, nem lehet berúgni, elindítani. Mellékesen a berugókar lenyomásakor egy rozsdás birodalmi lépegetőt megszégyenítő hang hagyja el forgattyúsházat.

Robogó variátor működése, beállítása, hangolás

Mi is az a varió, variátor, CVT váltó? Hogyan működik?

Hogyan hangolható, állítható?

A robogóknál használt variátor felépítése, működési elve.

Robogó kipufogókból fojtás eltávolítás: vakcső és szűkítés a torokban

A gyári és a sportkipufogókban is gyakran helyeznek el a torokban fojtást, vagy a nyaknál egy "vakcsövet".
Célja a különböző normák (környezetvédelem, homologizáció, stb) betartása.

A maximális teljesítmény eléréséhez el kell távolítani az alátétet illetve a "vakcsövet".

2018.12.03 09:34

Bár egyszerűnek tűnik, mégsem könnyű szépen és tartósan felhelyezni a matricákat.
Néhány egyszerű apróság betartásával minden felragasztott darab szép és tartós lesz.

Sokféle kész matrica közül lehet választani, de dekoratőrrel egyedi darabok is megcsináltathatóak.

Fontos, hogy a felület tiszta és zsírmentes legyen, valamint legalább 20-25 celsius fokos. A zsírmentesítésre használhatunk féktisztítót vagy ablaktisztító spray-t, érdemes azonban olyan ronggyal tisztítani a felületet, mely nem szöszöl. Előtte alaposan mossuk meg a kezünket, mert ha mégis hozzáérne a ragasztós felület a kezünkhöz, akkor piszkos lesz a matrica átlátszó része.

Minden járműgyártó, a motor és autógyártásnál is, a kábelkötegek elrendezésére nagy gondot fordít.
Joggal teszik ezt. Egy rosszul rögzített, kábel vagy köteg sok baj forrása lehet. Legtöbbször az okozza a hibát, hogy a vezetékről ledörzsölődik a szigetelés, kontakthibát, zárlatot okozva, extrém esetben akár jármű tűz is keletkezhet.

Ebben az esetben egy rosszul rögzített műanyag kábelcsatlakozó okozott problémát.

38.000 kilométert futott, 125-ös négyütemű MBK robogó alkatrészeiről mutatunk képeket.

Vajon milyen állapotban lehet egy ennyit futott robogó?

Robogókhoz képest a magas futás ellenére is tökéletes állapotban van a motorja, olajsár képződés a megfelelő minőségű olajnak és az időben elvégzett cserének köszönhetően minimális.

A szétszerelés oka a zajos járású főtengely, mely csapágycserével meg is oldódott. Új tömítésgarnitúrával összeszereltük.

"mint az új"

Teljes vespa robogó felújítás:

motor, hajtás, fényezés, kipufogó, minden.

2018.12.01 09:35

Járassunk, vagy ne járassunk? Mennyit, hogyan, miért? Gyakran felmerülő kérdés a robogók szerelésénél, hogy hogyan, meddig kell járatni az újonnan felszerelt, vagy a frissen hónolt hengert.

Nehezen elfogadható válasz, de van amikor a "sehogy" a válasz.

A mai korszerű fémmegmunkáló gépek szinte tökéletesre munkálják a henger palástját, a dugattyút is remek formába hozzák. A modern gyártásnak köszönhetően az alkatrészeknek gyakorlatilag a kezdetektől tökéletes a kapcsolata egymással, járatásra ezért nincs szükség. Az alábbiak a 2 ütemű robogókra vonatkoznak. 4 ütemű vagy nagyobb köbcentis járgányok esetén más szabályok az érvényesek.

CDI teszt Kymco Agility robogón: 3 különböző elektronika - érdekes eredmények.

A hozzávalók:

  • egy jól bejáratott, gyári 50 cm3-es Agility
  • különböző gyújtás elektronikák, CDI-k (Capacitor Discharge Ignition)
  • Dynostar teljesítménymérő pad
  • digitális, elhangolható stroboszkóp

Yuasa akkumulátor tudástár

A Yuasa gyár tájékoztatóját olvashatjátok:

- alapfogalmak, biztonság
- típusok
- vizsgálat, teszt, töltés

Stage6 RT robogó tuning hajtókar teszt

Egy kis érdekességet szeretnénk közzé tenni.
A képen látható, kiszerelt hajtókar egy Stage6 R/T főtengelyből való.

Kizárólag versenykörülmények között volt használva az alkatrész.

A Stage6 robogós csapat egyik motorjából lett kiépítve, érdekessége a dolognak, hogy 3000 kilométert futott kizárólag versenykörülmények közt.

Robogó gumi teszt - Stretbuzz magazin

A Streetbuzz magazin nagyítója alatt a 12 colos minőségi robogó gumi abroncsok: Egy olyan témát ragadtak meg amire normál esetben mindenki kevés figyelmet szentel.
A jó gumi kedvezően befolyásolja a menetstabilitást.

2018.03.31 10:14

Robogó légszűrő tisztítás 3 lépésben

A légszűrőház és szivacs az egyik legfontosabb része a robogónak. Kicsi és egyszerű dolognak tűnik, de nagyon sok múlik rajta.

Nem kisebb dolgok, mint a motor teljesítménye és élettartama! Nem árt rá odafigyelni és karbantartani.

Rendszeresen ki kell tisztítani, az elhasználódott szivacsot cserélni, ha poros, de még használható akkor alaposan benzinnel vagy féktisztítóval kimosni és légszűrő olajjal ellátni!

2018.03.18 08:39

Robogó és motor mebrános benzincsap hiba, szétszedés

Mostanában egyre gyakrabban előforduló hiba a robogóknál, hogy egy membrános benzincsap nem működik megfelelően, vagy az újonnan beépített csap nem teszi a dolgát. Szokásunkhoz híven ismét egy kicsit mögé néztünk a dolgoknak, szétszedtük a szétszedhetetlent. :)