Járműveknél, robogóknál nagyon fontos a tervezett, gondosan kivitelezett megelőző karbantartás a TMK (Tervszerű Megelőző Karbantartás).
Lényegesen hosszabbítja motorunk, robogónk élettartamát, nem beszélve a gondtalan robogózás élményéről. Egy tökéletesen működő járműnek is szüksége van a gondoskodásra, ápolásra.
Saját, mindennapi használatban lévő motoromat szedtük szét egy kis tisztításra. 2009-es évjáratú Kymco People 125 robogóról van szó. 7000 kilométer van benne, kíméletesen hajtott.
A variátor dekni levétele után, szétszerelést követően látszik, hogy nincs kapitális hiba, de egy kis sűrített levegőt kíván a rendszer.
Portalanítás után a megfelelő helyeken minimális zsírral ismét mehet a motor több ezer kilométert tovább.
Nem szerencsés, ha a saját kopadékjában forognak az alkatrészek, mert mégjobban felgyorsítja a kopást, nagyobb az esélye a meghibásodásoknak is.
Maxi robogóknál, vagy ahol friss levegő-keringetéssel oldották meg a variátor hűtését, fokozottan kell figyelni a beépített szűrőre, ennek cseréjére. Itt is sok por bejuthat a variátor házba, fölöslegesen koptatva ezzel a felületeket.
Nem látható durva kopás, vagy hiba. A Kymco-tól megszokott minőséget láttuk, a moci már nyomja a további kilométereket