Robogó és motor teljesítménymérések
50.000 forintos keretösszeg állt rendelkezésre, hogy a teljesítménye növekedjen a Fly-nak. Egyszerű, de nagyszerű megoldásra van ilyen esetben szükség.
Tuning előtt: 3.7 lóerős volt a motor, utána 5.2. Plusz 1.5 lóerőt hozott a beavatkozás.
A robogó szép állapotú, megkímélt, jól karbantartott. Blokkja léghűtéses, 50 köbcentiméteres Piaggio motor. Tulajdonosa azt kérte, hogy a segédmotorja legyen megbízható és tartós, de legyen erősebb. Fontos szempont volt az is, hogy ne kerüljön túl sokba és ne igényeljen jóval több karbantartást a motor a későbbiekben.
![Jog 3KJ + Pro Replica](https://egumotors.hu/shop_ordered/80245/pic/cikkek/meresek/jog-pro-replica/rs_jog.jpg)
Ezután minden állítás nélkül feltettük rá a Stage6 Pro-Replica kipufogót: S6-9119504
![Derbi GP1 Open](https://egumotors.hu/shop_ordered/80245/pic/cikkek/meresek/gp1/gp1-robogo.jpg)
A GP1 Revolution volt az első olyan robogó, aminek lengővillája van, középmotoros és lánchajtással rendelkezik.
A robogózás forradalmasítását várta a Derbi gyár ettől a modelltől, de a gyakorlat nem igazolta a létjogosultságát a piacon. A motor elhelyezkedése miatti nehézkes szerelés mellett a nem megfelelő mennyiségű tuning alkatrész is negatívum.
![Suzuki Katana LC robogó + kipufogó](https://egumotors.hu/shop_ordered/80245/pic/cikkek/meresek/katana/katana-robogo.jpg)
Gyári 50-es henger, Giannelli Extra kipufogóval.
Látható a görbén a motor egyenletes teljesítménye, variátor tökéletes működése. Ez egy ideális görbének tekinthető.
![Istike-Jog 8.8HP 50 cm3](https://egumotors.hu/shop_ordered/80245/pic/cikkek/meresek/istike-jog/istijog_kicsi.jpg)
Jó kis 50-es, nem tudjuk Istike mit reszelt a sufnyiba rajta.
![Martin Aerox](https://egumotors.hu/shop_ordered/80245/pic/cikkek/meresek/martin-aerox/martin-yamaha-aerox-robogo.jpg)
![Motowell Sport / Giannelli Extra CR](https://egumotors.hu/shop_ordered/80245/pic/cikkek/meresek/motowell-magnet/31639-motowell.jpg)
Motowell Magnet Sport 50cm3 + Giannelli Extra Chrome + 17.5 Dell'Orto (javasolt)!
![F12 StreetRace + ProReplica](https://egumotors.hu/shop_ordered/80245/pic/cikkek/meresek/f12/f12_street.jpg)
Hoztak hozzánk egy Malaguti F12-öt. A kis Phantomba egy alap tuningot építettünk be.
A következő tuningot kapta:
- Stage6 StreetRace
- Stage6 ProReplica
- Dell'Orto 17.5
![Motoforce öntöttvas henger - Jog](https://egumotors.hu/shop_ordered/80245/pic/cikkek/meresek/mf-jog/Nextzone.jpg)
Motoforce 70cm3 öntöttvas henger teljesítménymérése.
Elég leharcolt állapotban került hozzánk egy NextZone 3YJ Jog.
Szerették volna, ha beállítjuk, de láttuk, ez egy kicsit több lesz annál, hogy tekergetjük a karbin a csavarokat.
Végül is a kipufogó miatt nem ment a motor, valaki házilag elvágta, hegesztette és hiányzott belőle egy darab. Azt gondolom, mindenki tudja, hogy mindenféle utólagos átalakítás rontja a kipufogók teljesítményét. Ez alól persze kivétel a fojtástalanítás.
![Talma SR Stage6-tal szerelve](https://egumotors.hu/shop_ordered/80245/pic/cikkek/meresek/talma-sr/sr-talma.png)
Sajnos a Stage6 nem gyárt még egyenlőre erre a típusra kipufogót, ezért Giannelli Shot került felszerelésre.
Kapott még egy Stage6 Tassinari membránházat.
![Malossi Red filter](https://egumotors.hu/shop_ordered/80245/pic/cikkek/meresek/malossi.jpg)
Erre kínál a Malossi egy viszonylag tökéletes megoldást a szűréstechnika terén, az úgynevezett Red filter légszűrőbetétet.
![MVT gyújtás](https://egumotors.hu/shop_ordered/80245/pic/cikkek/meresek/mvt/gyujtt.jpg)
Az elektromos ívnek (szikra) is van teljesítménye, ami szükséges a beszívott benzin levegő keverék megfelelő időben való begyújtásához. Hátsókeréken, nem fixált variátorral mért adatok.
Stage6 alkatrészekből összeszerelt CPI volt a tesztalany: [HUN]Tom
![Gilera Stalker kipufogó teszt](https://egumotors.hu/shop_ordered/80245/pic/cikkek/meresek/gilera-stalker/s6sport.jpg)
Léghűtéses Piaggio blokkra szereltünk fel kipufogókat, és komplett Stage6 összeállítást mértünk.
Nem fixált variátorral, hátsó keréken mért adat.
![Motowell Magnet Sport](https://egumotors.hu/shop_ordered/80245/pic/cikkek/meresek/motowell-magnet/mwsport.jpg)
Motowell Magnet Sport került az asztalra, nem fixált variátorral mért eredmények láthatóak, hátsó keréken.
![Membrán teszt](https://egumotors.hu/shop_ordered/80245/pic/cikkek/meresek/yszap2_k.jpg)
Ritkán meghibásodó, ám annál nagyobb bosszúságot okozó alkatrész a robogóknál. A mérési eredmények blokkolt variátor mellett készültek, veszteséggel számolva a főtengelyen.
![Stage6 Modular hengerszett + R1400](https://egumotors.hu/shop_ordered/80245/pic/cikkek/meresek/r1400-aprilia-sr.jpg)
2008-as Aprilia SR-t vetettünk alá egy komoly izmosításnak. H2O Piaggio blokk van benne, tehát nagyon sok motorra érvényes lehet ez az összeállítás.
![Kymco Super9 - Leo Vince ZX](https://egumotors.hu/shop_ordered/80245/pic/cikkek/meresek/kymco-super9-leo-vince/s9.jpg)
Kymco Super9-re tettünk fel egy Leovince ZX-et.
![Stage6 belsőrotoros gyújtás, előgyújtásérték változtatás](https://egumotors.hu/shop_ordered/80245/pic/cikkek/meresek/s6-rotor/s64516600-stage6-rotor.jpg)
Itt látható az S6 rotor helyes, legjobb beállítása.
Az előgyújtás értéket változtatva láthatjátok a teljesítmény változását.
![Gyertya teszt](https://egumotors.hu/shop_ordered/80245/pic/cikkek/meresek/gyertya-teszt/ngk-gyertya.png)
NGK gyújtógyertyákat teszteltünk, egy "közönséges" 1.000 Ft-ost (B10ES) és egy úgynevezett "sport" gyertyát, 3.000 Ft (B10HVX).
![Yamaha Aerox - Yszap](https://egumotors.hu/shop_ordered/80245/pic/cikkek/meresek/yszap.jpg)
Egy igazi high-end aerox teljesítmény mérése.
16 lóerő!
Malossi, Polini, Stage6 alkatrészekkel.
![Malaguti F12 AC + Leo Vince ZX](https://egumotors.hu/shop_ordered/80245/pic/cikkek/meresek/malaguti-f12-ac/1.jpg)
Malaguti F12 AC gyári 50-es henger + gyári karbi + Leovince ZX
A teljesítmény mérés célja annak a megállapítása, hogy mi a legideálisabb beállítás.
Egy piaggio blokkos Aprilia SR került izmosításra.
Malossi öntöttvas henger + Giannelli Reverse + Dell'Orto PHBG 19-es karbi.
A dyno mérőpadon 3 féle főfúvókával teszteltük és elég nagy eltérés mutatkozik. Ebből látható, hogy érdemes a hangolásra nagyon odafigyelni.
1. Mérés 87-es főfúvóka: 8,7 Lóerő
2. Mérés 102-es főfúvóka: 9 Lóerő
3. Mérés 97-es főfúvóka: 10,5 Lóerő
Csak az ideális főfúvóka mérettel érhető el a legjobb teljesítmény!