Robogó és motor teljesítménymérések

50.000 forintos keretösszeg állt rendelkezésre, hogy a teljesítménye növekedjen a Fly-nak.  Egyszerű, de nagyszerű megoldásra van ilyen esetben szükség. 

Tuning előtt: 3.7 lóerős volt a motor, utána 5.2. Plusz 1.5 lóerőt hozott a beavatkozás.

A robogó szép állapotú, megkímélt, jól karbantartott. Blokkja léghűtéses, 50 köbcentiméteres Piaggio motor. Tulajdonosa azt kérte, hogy a segédmotorja legyen megbízható és tartós, de legyen erősebb. Fontos szempont volt az is, hogy ne kerüljön túl sokba és ne igényeljen jóval több karbantartást a motor a későbbiekben.

2018.12.14 11:28
Van egy öreg Yamaha Jog 3KJ-s motorunk, lemértük egy új gyári kipufogóval 
4.2 lóerő lett.

Ezután minden állítás nélkül feltettük rá a Stage6 Pro-Replica kipufogót: S6-9119504

2018.12.13 10:44
GP1 motorból kétféle változat létezik: Revolution és Open.

A GP1 Revolution volt az első olyan robogó, aminek lengővillája van, középmotoros és lánchajtással rendelkezik.

A robogózás forradalmasítását várta a Derbi gyár ettől a modelltől, de a gyakorlat nem igazolta a létjogosultságát a piacon. A motor elhelyezkedése miatti nehézkes szerelés mellett a nem megfelelő mennyiségű tuning alkatrész is negatívum.

Gyári 50-es henger, Giannelli Extra kipufogóval.

Látható a görbén a motor egyenletes teljesítménye, variátor tökéletes működése. Ez egy ideális görbének tekinthető.

2018.12.13 10:01

Jó kis 50-es, nem tudjuk Istike mit reszelt a sufnyiba rajta.

2018.12.13 09:43

Yamaha Aerox: Leovince ZX, Dell'Orto17.5 karburátorral.

Ritka jó teljesítményű 50 cm3-es robogó!

Motowell Magnet Sport 50cm3 + Giannelli Extra Chrome + 17.5 Dell'Orto (javasolt)!

2018.12.12 15:34

Hoztak hozzánk egy Malaguti F12-öt. A kis Phantomba egy alap tuningot építettünk be.

A következő tuningot kapta:

  • Stage6 StreetRace
  • Stage6 ProReplica
  • Dell'Orto 17.5

Motoforce 70cm3 öntöttvas henger teljesítménymérése.
Elég leharcolt állapotban került hozzánk egy NextZone 3YJ Jog.

Szerették volna, ha beállítjuk, de láttuk, ez egy kicsit több lesz annál, hogy tekergetjük a karbin a csavarokat.

Végül is a kipufogó miatt nem ment a motor, valaki házilag elvágta, hegesztette és hiányzott belőle egy darab. Azt gondolom, mindenki tudja, hogy mindenféle utólagos átalakítás rontja a kipufogók teljesítményét. Ez alól persze kivétel a fojtástalanítás.

2018.12.12 15:05
Aprilia SR, vizes Piaggio blokkos 0 km-es motorra húztunk Stage6 Sport hengert.

Sajnos a Stage6 nem gyárt még egyenlőre erre a típusra kipufogót, ezért Giannelli Shot került felszerelésre.
Kapott még egy Stage6 Tassinari membránházat.

2018.12.12 14:55
Sokan bíznak a direktszűrőben, mint teljesítmény növelő tényezőben. Nagyon sok robogót a nem megfelelően használt szűrők tesznek tönkre.

Erre kínál a Malossi egy viszonylag tökéletes megoldást a szűréstechnika terén, az úgynevezett Red filter légszűrőbetétet.

2018.12.12 14:41
Egy komoly gyújtás elengedhetetlen alkatrésze egy megfelelően megtuningolt motornak.

Az elektromos ívnek (szikra) is van teljesítménye, ami szükséges a beszívott benzin levegő keverék megfelelő időben való begyújtásához. Hátsókeréken, nem fixált variátorral mért adatok.

Stage6 alkatrészekből összeszerelt CPI volt a tesztalany: [HUN]Tom

Léghűtéses Piaggio blokkra szereltünk fel kipufogókat, és komplett Stage6 összeállítást mértünk.

Nem fixált variátorral, hátsó keréken mért adat.

2018.12.12 11:36

 Motowell Magnet Sport került az asztalra, nem fixált variátorral mért eredmények láthatóak, hátsó keréken.

2018.12.12 11:30
A membrán vagy hétköznapi nyelven hörgő szelep (visszacsapó szelep), egy nagyon lényeges alkatrésze a jól működő motornak, a henger megfelelő töltésért felel ez az alkatrész.

Ritkán meghibásodó, ám annál nagyobb bosszúságot okozó alkatrész a robogóknál. A mérési eredmények blokkolt variátor mellett készültek, veszteséggel számolva a főtengelyen.

2008-as Aprilia SR-t vetettünk alá egy komoly izmosításnak. H2O Piaggio blokk van benne, tehát nagyon sok motorra érvényes lehet ez az összeállítás.

2018.12.12 11:19

Kymco Super9-re tettünk fel egy Leovince ZX-et.

Itt látható az S6 rotor helyes, legjobb beállítása.

Az előgyújtás értéket változtatva láthatjátok a teljesítmény változását.

2018.12.12 10:54

NGK gyújtógyertyákat teszteltünk, egy "közönséges" 1.000 Ft-ost (B10ES) és egy úgynevezett "sport" gyertyát, 3.000 Ft (B10HVX).

2018.12.10 17:55

Egy igazi high-end aerox teljesítmény mérése.

16 lóerő!

Malossi, Polini, Stage6 alkatrészekkel.

Malaguti F12 AC gyári 50-es henger + gyári karbi + Leovince ZX

A teljesítmény mérés célja annak a megállapítása, hogy mi a legideálisabb beállítás.

Aprilia SR - Giannelli Reverse + Malossi öntöttvas
2018.12.14 14:21

Egy piaggio blokkos Aprilia SR került izmosításra.

Malossi öntöttvas henger + Giannelli Reverse + Dell'Orto PHBG 19-es karbi.

A dyno mérőpadon 3 féle főfúvókával teszteltük és elég nagy eltérés mutatkozik. Ebből látható, hogy érdemes a hangolásra nagyon odafigyelni.

 

1. Mérés 87-es főfúvóka: 8,7 Lóerő


2. Mérés 102-es főfúvóka: 9 Lóerő


3. Mérés 97-es főfúvóka: 10,5 Lóerő


Csak az ideális főfúvóka mérettel érhető el a legjobb teljesítmény!