Mennyire lehet kopott egy 25.000 kilométeres robogó hajtása? Hogy néz ki vajon egy ennyit futott kismotor?
Szétszedtünk egy Yamaha Gear-t!
Japán precíz ország, járműveik is ezt tükrözik! A sok jó jármű közül kiragadtunk egy érdekeset, ezt vettük egy kicsit jobban szemügyre.
Tudni kell, hogy ez egy kizárólag Japán belpiacra gyártott típus. Ennek nagy hagyománya van Japánban, jellemző rájuk, hogy ami a legjobban sikerült, azt megtartják maguknak, emiatt Yamaha szalonokban, márkakereskedésekben nem volt megtalálható Európában. A szigetországban a posta alkalmazásában, öltönyös biztosítási ügynökök közlekednek a Yamaha Gear robogókkal, a jármű már önmagában egy technikai csoda.
- Négyütemű
- 50cm3-es
- Vízhűtéses
- Két szívó és egy kipufogó szeleppel rendelkezik (lapkás szelephézag állítás, robogóknál ritkaság!)
- Befecskendezős (injektoros)
- Kétfokozatú markolat fűtés
- Felújítás nélkül futnak 70-90 ezer km-t
Van egy 25 ezer km-t futott példányunk és egy 5.800 km-t futott. Mi a 25 ezrest néztük meg közelebbről.
A hajtására voltunk kíváncsiak, hogy ilyen futás teljesítmény után az alkatrészek milyen állapotban vannak. Azt tudni nem lehet, hogy előzőleg ki, és milyen karbantartást végzett a járművön, de az biztos, hogy a hajtás egységei is jó állapotban vannak. Minimális kopás figyelhető meg az alkatrészeken, nem hiába, a négyütemű blokk kíméletes a CVT-vel. A blokk belsejét sűrített levegővel megtisztítottuk az ékszíj portól, a variátor alkatrészeit megtisztítottuk, ezután szilikonos szórózsírt tettünk a görgőkre és összeszereltük.
Felkészített állapotban gyakorlatilag esztétikailag nincs különbség a két motor közt, meggyőződésünk szerint műszakilag is makulátlanok.
Biztosak vagyunk benne, hogy sok ezer km-tartalék van még a robogókba, de beszéljenek inkább a képek: