A szilo nem stimmel, legalábbis tömítésként nem! Egy tipikus szerelési hibára, tévedésre szeretnénk rávilágítani.
Nagyon sokan a robogó, motor szerelésnél a drága tömítő pasztákat szeretnék kiváltani "sziloplaszt"-tal.
Nem helyes a dolog, szakszerűtlen és további hibákat okozhat. Van egy hátrányos tulajdonsága ennek az anyagnak: ha benzinnel érintkezik többszörösére képes dagadni, ez bizonyos helyeken probléma lehet. Ezen a ponton jegyeznénk meg, hogy az F.BS sem megfelelő motoralkatrészek tömítésére!
Bizonyos tömítőpaszták, amelyek nem kifejezetten olaj és benzinállóak, képesek szétmállani illetve megfolyósodni, ami aztán a motor belsejébe bekerülve igencsak csúnyán tud kinézni. A tömítettség megszűnése mellett a nem megfelelő tömítőpasztát kitakarítani illetve levakarni a felületekről sem egy leányálom. Egyes márkásabb, minőségibb paszták ( Loctite , ProSeal) képesek akár enyhén olajos felületen is megszilárdulni és tömíteni, azonban ha lehet, applikálás előtt próbáljuk meg az alkatrészt fémtisztára letisztítani.
Ha már mindenképpen sporolósan barkácsolunk otthon, inkább használjunk olajfestéket, végső esetben a barátnőnk nem használt körömlakkjával is megkenhetjük vékonyan a fémesen érintkerző felületeket. Vékony, műanyag alapanyagú cérnát is tehetünk a két felület közé a megfelelő tömítettség elérése érdekében.
A fenti módszerrel a papírtömítés nem kiváltható, sőt, a szakszerűtlen kiváltás még a legvégső esetben sem javasolt.