Robogó tuning tippek és trükkök

Teszt: 12 colos robogó gumik

Robogó gumi teszt - Stretbuzz magazin

A Streetbuzz magazin nagyítója alatt a 12 colos minőségi robogó gumi abroncsok: Egy olyan témát ragadtak meg amire normál esetben mindenki kevés figyelmet szentel.
A jó gumi kedvezően befolyásolja a menetstabilitást.

Nem csak versenyzésnél, de az utcai közlekedésnél is nagy szerepe van. Ugyanolyan teljesítményű robogónál különböző gumiabroncsok nagy változást, eltérést eredményezhetnek.

Nem csak pályán, hanem közúti közlekedésnél is előnyére válik a robogónál egy megfelelő minőségű gumi. Jó gumiabroncsnál egy kicsit jobban kell a zsebbe nyúlni a vásárláskor, de ez később dupla élvezetet nyújt, nem beszélve, ha egy balesetet előzünk meg vele.

Aki erre nem költ, drágán ráfizethet a végén. A legsportosabb tuningolt robogó sem ér semmit egy rossz minőségű abronccsal. Ezzel a gumiteszttel egy kis segítséget szeretnénk nyújtani a vásárláshoz. Első kérdés, amit mi is feltettünk magunknak, hogy mi a különbség a normál és a sport abroncs közt. A választ magától a gyártóktól kaptuk meg. Mindegy gyártó hasonlóan foglalta össze a véleményét: A sport gumiknál a mintázat gyérebb és maga a keverék sokkal puhább.

A gyér mintázatnak köszönhetően sokkal simábban gördül az aszfalton, főleg magasabb sebesség tartományban. A puha gumikeverék magasabb tapadást eredményez.

A legtöbb gyártónál itt van elásva a kutya, a kaucsuk keverékek receptje nagyobb védelem alatt áll, mint az államtitok. Adalékok és keverési arányok nagymértékben befolyásolják a gumi sikerét és a márkát, aki mögötte áll. Ezért féltik annyira ezeket a recepteket.

Egy jó sport gumi a következő jó tulajdonságokkal jellemezhető: jó tapadás nagy kanyarsebesség és rövid féktáv. Ezeknek a jó tulajdonságoknak áldozatul esik azért az élettartam.

A lágy gumikeverék miatt ezek az abroncsok hamarabb elfogynak, mint egy első osztályos radírja, ez ebben a kategóriában természetes dolog. Akik azt hiszik ezek a gumik versenyzőknek, valók azok nagyot tévednek. Száraz útviszonyoknál a tesztelt gumik szinte egyformán vizsgáztak. Nedves útviszonyoknál hatalmas különbségek állapíthatóak meg.

Tévhit az, hogy nedves úton csak az erősebb bordázat a nyerő. A gyártókkal való konzultálás és tesztünk után rájöttünk arra, hogy a sima sport gumik lepipálják a durvább bordázatú márkatársaikat.

Ez a puhább keveréknek köszönhető, hogy nagyobb biztonságot nyújt nedves úton az utcán közlekedőknek.

  • Az új abroncsokat onnan ismerhetjük fel, hogy az öntés során keletkezett gumiszőrzeten felől színes csík is van a futófelületen.(gyakran) A színes csíkok a gyártónak egy információja, ami alapján egyértelműen beazonosítható, így a raktározás során az abroncsok nem keveredhetnek, mert a különbség messziről látható.
  • Centírozás: A felni és a gumi nem teljesen kör alakú, amit a centírozással (tömeg eloszlás) egyenlítünk ki a sima, rázkódásmentes futás érdekében. A haladási sebesség növekedésével az centírozatlanság hatványozottan érezhető, ami egy bizonytalan menet tulajdonságot és káros remegést, rezonanciát eredményez. Még az egyoldalú kopást sem szabad kizárni. (összeforgatás)
  • Kerék nyomás: Gyorsan felejtsd el amit a gyártók megadnak helyes értéknek. Ma a normák szerint a standard érték elöl 1.8 hátul 2.3 bar. Hosszabb utaknál esetleg lehet emelni egy picit a nyomáson. Rendszeresen ellenőrizni a nyomást, mert rossz kopást eredményezhet.
  • Bejáratás: mindegy milyen abroncsot veszel, mindegyiket be kell járatni. Az öntésnél alkalmazott formaleválasztó miatt nagyon csúszós az első 50 kilométeren az új gumi, veszélyesebb, mint a legkopottabb öreg gumi!

Continental Twist:

Tapadás szárazon: Még ha ez a cég Ázsiában is gyártatja a gumijait, a tervezés és a technológia Németországból származik. A tesztjeink során ez a gumi nagyon jól szerepelt. Száraz pályán átlag feletti tulajdonsággal rendelkezik.

Tapadás nedves úton: Nem rossz, de konkurenciához képes közepes eredménnyel büszkélkedhet, és ez elsősorban a nedves úton való fékezést érinti.

Komfort: Először egy kicsit labilis érzést kelt, de meggyőző a magas kanyarstabilitása.

Egyenes futás: Nyugodt és jó egyenesfutás, magas sebesség tartományban szitál.

Kopás: Futásteljesítménye közepesnek tekinthető.

Összefoglalás: Legjobb választás száraz útviszonyok közt, de ezért az árért egy kicsit többet vártunk.


Deestone:

Tapadás szárazon: A fél profil száraz úton kitűnő egyenesfutást eredményez és menetstabilitást.

Tapadás nedvesen: Nedves útviszonyok közt a Deestone csak közepes eredményt ér el a tapadás terén, ezért óvatos kanyarodás és fékezés ajánlott.

Komfort: Alacsony zajszint, valamit pontos visszajelzés az útviszonyokról, szinte érezni az utat.
Nem egy abroncs a királylány hintójára.

Egyenes futás: a Deestone gumi kiemelkedő terhelhetőséggel és sebesség indexszel rendelkezik. A D805E 130 km/h-ig használható. A széria teszt robogónkkal ettől a sebeséghatártól nagyon távol voltunk.

Kopás: Meglepően meggyőző, ami a futásteljesítményt illeti. 12000 km elől, 6000 km hátul, ezzel az eredménnyel a gumi a második helyezést érte el a tartósság terén.
Összefoglalás: A tartóssága és az ár/érték aránya egy alternatíva az ismert és drága márkákhoz képest, de a végén mégiscsak inkább a gumiégetésre alkalmas a csajok előtt.


Duro:

Tapadás szárazon: Mint a többi bemutatott gumifajta szárazon egy nagyon jó képet mutat.

Tapadás nedvesen: Itt mutatkozik a különbség, igazából csak egy kicsivel kevesebb tapadással bír konkurens márkákhoz képest, de extrém körülmények között erre a kis különbségre is pont szükség lehet.

Komfort: Általánosságban és kanyarban stabilnak mutatkozik, hirtelen irányváltásokat nagyon jól viseli.

Egyenes futás: Az aszimmetrikus profil egy kicsit nyugtalan egyenes futást eredményez. Ami viszont csak alacsony tempónál érezhető.

Kopás: A konkurens márkákhoz képest gyorsan kopik, ezért hosszútávon drágább lesz a meg tett kilométer.

Összefoglalás: Olcsó gumi, jó kanyar stabilitással, de sajnos csak napsütéses száraz időben.


Heidenau:

Tapadás szárazon: Ennek a guminak az egyik erőssége a tapadása, ragad mint a rágógumi. Maximális biztonság és precízió jellemzi. Egy erős Fékezésnél sem jön zavarba. Fáradhatatlanul rója a köröket.

Tapadás nedvesen: Az extrém lágy keverékből adódóan a legnagyobb esőben is kiválóan tapadó abroncs. A tesztelt abroncsok közül a legjobb eredményt hozza a legnagyobb zivatarban. Első ránézésre nem látszik rajta, de a kevés minta ellenére is hihetetlenül jól tapad.

Komfort: Ez a gumi egyszerűen kiválóan használható, utcán, versenypályán egyaránt. Az út egyenletlenségeket, kátyúkat kanyarban nem viseli jól.

Egyenes futás: A közepén végig futó profilnak köszönhető, egy határozott egyenes futást eredményez. Magas tempónál is semleges viselkedés.

Kopás: Nem kopik, nem kopik és nem kopik. első kerék 18 000km hátsó 9000km volt .

Összefoglalás: Kimagasló ár/érték arány, hihetetlen tapadást, és egyenesfutás. Highend sport abroncs, német precizitással. Verhetetlen tapadás nedvesen és szárazon egyaránt.


Kenda:

Tapadás szárazon: Sportos gumi keverék, magas tapadás. Extrém döntésnél kanyarban nagyon jól tapad.

Tapadás nedvesen: Ezért az árért nem vártunk csodát, de egy jó tanács, ha esik ne indulj el otthonról.

Komfort: Nagyon stabil kanyarokban első osztályú gördülés és jó visszajelzés az útról.

Egyenes futás: A profil első pillantásra kaotikusnak tűnik, a Kenda higgadtan kiegyensúlyozott egyenes futásra képes.

Kopás: A keverék nagyon puha, de gyorsan kopik, lemorzsolódik, ebből kifolyólag az eéső kerék hatótávolsága négyjegyű marad, többi márkának ez jobban sikerült.

Összefoglalás: Kicsi pénzért maximális tapadást, kizárólag száraz időben.


Michelin:

Tapadás szárazon: A Michelin 100% szilika gumikeverékekre épít. Ez anyagok optimális tapadást biztosítanak az abroncsnak.

Tapadás nedvesen: Feltűnően jó tapadás mindenféle útburkolaton, ez városi viszonylatban nagyon előnyös.

Komfort: Kimagasló kormányozhatóság, kanyarstabilitás és kezelhetőség. Magas tempónál kicsit szitál, valószínűleg a profil kialakítása miatt.

Kopás: közepes, gyenge kopás

Összefoglalás: Mindenes, jó tapadású gumi, alkalmas az egész éves használatra.


Pirelli Evo:

Tapadás szárzon: A Pirelli esküszik a saját bevallása szerint az evo gumikeverékre, ami szerintük a legnagyobb élvezetet nyújtja minden helyzetben. Az evo 21-es meggyőzte a tesztpilótákat is, tapadás a végtelenségig, nagy biztonságérzetet nyújt.

Tapadás nedvesen: A poligonál közép profil elősegíti a vízkiszorítást, jobb vízelvezetést biztosít a Pirelli szerint, amit a tesztelők sajnos nem vettek észre. A hirtelen megállásokra, vészfékezésre ez a profil nem alkalmas, de többnyire egy nagyon biztonságos vezetési élményt nyújt.

Komfort: A szövetszerkezet felépítése, amit a nagymotoroknál használnak, magas stabilitást és kimagasló kezelhetőséget biztosít. Az abroncs a lengéscsillapítás nagy részét elvégzi, mivel a belső és a külső felépítése is nagyon puha.

Egyenesfutás: Ez az abroncs minden tempónál jól tartja az irányt. Kopásállóság: a gyártó szerint a használ gumi keverék egy kisebb kopást eredményez, 10.000 km az elsőn, 5000 km a hátsó keréken. Ez az eredmény az itt tesztelt abroncsok átlaga mögött található.

Összefoglalás: Magas komfortú sport abroncs, rövid élettartama miatt gyenge ár/érték aránnyal.


Forrás: Streetbuzz magazin