A termék a kosárba került.
Új jelszó kérése
 
Robogó tuning tippek és trükkök

Sport- és gyári kipufogók fojtástalanítása

2018.03.13 15:10

Robogó kipufogókból fojtás eltávolítás: vakcső és szűkítés a torokban

A gyári és a sportkipufogókban is gyakran helyeznek el a torokban fojtást, vagy a nyaknál egy "vakcsövet".
Célja a különböző normák (környezetvédelem, homologizáció, stb) betartása.

A maximális teljesítmény eléréséhez el kell távolítani az alátétet illetve a "vakcsövet".

Robogó kipufogóban fojtás, szűkítés

Ez maga a kipufogó-csonk fojtás. Gyakorlatilag a megfelelő keresztmetszet fele sem áll rendelkezésünkre, persze, hogy a robogó nem gyorsul megfelelően.


Fojtás eltávolítás a kipufogóból, marófejjel

A szűkítést egy úgynevezett Fortuna maróval kell kiszedni. Használhatunk karbid köves marót, vagy Turbó-maró fejet is. Fúrógéppel, vagy kézi köszörűvel érdemes nekiállni.


Robogó kipufogó torok fojtástalanítás utáni eldolgozás

Mi egy kis levegős szerszámot használtunk, a végén marófejjel.


Aztán elég egyszerűen kitörni az egy ponton rögzített karikát. Legyen gondunk igényesen eldolgozni a fojtás eltávolítása után megmaradt sorját a csonk belsejéből!

Gyakori megoldás egy ilyen csődarab behelyezése is a kipufogóba:

Kipufogó fojtás: cső a kipufogó végében


A másik gyakori fojtási mód a vakcső. Főleg gyári kipufogókon használják.

A vakcső, mint fojtás a robogó kipufogóján


A vakcsövet vasfűrész segítségével, a tövétől kb. 2 cm-re levágjuk.A csonkra azért van szükség, hogy saját anyagából befoltozható legyen a keletkezett lyuk.

Vakcső lefűrészelése a robogó kipufogójáról


A csonkot ráhajtjuk a nyílásra és CO2 hegesztővel le kell zárni.
Fontos, hogy légmentesen, pontosan záródjon, különben kifúj a kipufogó. (teljesítmény csökkenés!)

Kipufogó lezárása hegesztésel


A felületet simára kell köszörülni, tisztítani, zsírtalanítani.

Robogó kipufogó folytáskivétel, vakcső eltávolítás


Végül hőálló akril festékkel lekezelni.

Kipufogó festése hőálló festékkel, fojtás kivétel után


A vakcső eltávolításához már komolyabb eszközök és gyakorlat szükséges! Az alkatrész tönkremenetelét, használhatatlanná válását is okozhatja a szakszerűtlen beavatkozás. Csak akkor próbálkozz vele, ha biztos vagy magadban és az eredményben!