A gyári és a sportkipufogókban is gyakran helyeznek el a torokban fojtást, vagy a nyaknál egy "vakcsövet".
Célja a különböző normák (környezetvédelem, homologizáció, stb) betartása.
A maximális teljesítmény eléréséhez el kell távolítani az alátétet illetve a "vakcsövet".
Ez maga a kipufogó-csonk fojtás. Gyakorlatilag a megfelelő keresztmetszet fele sem áll rendelkezésünkre, persze, hogy a robogó nem gyorsul megfelelően.
A szűkítést egy úgynevezett Fortuna maróval kell kiszedni. Használhatunk karbid köves marót, vagy Turbó-maró fejet is. Fúrógéppel, vagy kézi köszörűvel érdemes nekiállni.
Mi egy kis levegős szerszámot használtunk, a végén marófejjel.
Aztán elég egyszerűen kitörni az egy ponton rögzített karikát. Legyen gondunk igényesen eldolgozni a fojtás eltávolítása után megmaradt sorját a csonk belsejéből!
Gyakori megoldás egy ilyen csődarab behelyezése is a kipufogóba:
A másik gyakori fojtási mód a vakcső. Főleg gyári kipufogókon használják.
A vakcsövet vasfűrész segítségével, a tövétől kb. 2 cm-re levágjuk.A csonkra azért van szükség, hogy saját anyagából befoltozható legyen a keletkezett lyuk.
A csonkot ráhajtjuk a nyílásra és CO2 hegesztővel le kell zárni.
Fontos, hogy légmentesen, pontosan záródjon, különben kifúj a kipufogó. (teljesítmény csökkenés!)
A felületet simára kell köszörülni, tisztítani, zsírtalanítani.
Végül hőálló akril festékkel lekezelni.
A vakcső eltávolításához már komolyabb eszközök és gyakorlat szükséges! Az alkatrész tönkremenetelét, használhatatlanná válását is okozhatja a szakszerűtlen beavatkozás. Csak akkor próbálkozz vele, ha biztos vagy magadban és az eredményben!