Nagyon gyakori már a robogók közt a négyütemű ötvenes.
Tudni szeretnéd, hogy hogyan kell rajta profin olajat cserélni, mire kell figyelni?
Egy Kymco Agility 50 4T ( GY6 ) robogón bemutatjuk a műveletet lépésről-lépésre.
Az alábbi videóban végignézheted, hogy hogyan tudod megcsinálni az olajcserét otthon Te is:
1. Információk begyűjtése az olajcseréhez
Legyél tisztában vele pontosan, hogy milyen olaj való a robogódba, mit ír elő a gyártó.
A pontos, betöltendő mennyiség ismerete is fontos.
A csere periódus gyártónként eltérhet. Mivel külön olajszűrő nincs ezekben a motorokban, csak egy ülepítő szűrő, ezért gyakrabban kell bennük olajat cserélni, mint egy nagyobb köbcentis gépben.
Átlagos csere intervallum: 2000 kilométerenként.
Általánosságban elmondható, hogy 700 - 900 ml olaj szükséges egy átlag négyütemű ötvenes segédmotorba. Az is elmondható, hogy általában a 15W40-es viszkozitású 4T olaj van előírva. A Kymco Agility robogóba 700 ml szükséges.
Az olaj gyártója nem fontos, sok cégnél találunk megfelelő, minőségi olajat.
2. Szükséges szerszámok, eszközök olajcseréhez
Lapos edény, amibe össze tudod gyűjteni a leengedett olajat
Az olaj betöltéshez tölcsér, vagy kihúzható tölcséres flakon
Rongy a kicseppenő, melléfolyó olaj felfogásához, legjobb a pamut anyagú
Elsőként az olajleengedő csavart kell meglazítani, fontos, hogy az olajfelfogó tálca már a kismotor alatt legyen. Hagyni kell az olajat teljesen kicsorogni, ami akár 10-15 perc is lehet.
A leeresztő csavart meg kell tisztítani, az alátétet leszedni róla. Ha nehezen jön le az alátét, valószínűleg ritkábban cseréltek olajat a mociban mint szükséges lett volna, vagy nem cserélték a kis alátétet.
4. Olajbetöltő nyílás és szűrő tisztítás
A pálca kihúzása előtt meg kell tisztítani a portól és egyéb szennyeződésektől, hogy ne juthassanak motorba
Az olajfelfogó tálca pozícióját ellenőrizni kell, hogy innen is bele tudjon folyni a fáradt olaj.
A durva szűrőnél lévő csavar kicsavarása után meg kell tisztítani a szűrőt, a csavart és a gumitömítést is. Ha a durvaszűrő sérült, akkor cserélni kell.
Ha a leeresztő csavar, vagy az O gyűrű sérült, akkor cserélni kell.
Itt is meg kell várni, hogy a maradék olaj is ki tudjon folyni
5. Feltöltés olajjal
Az új alátéttel a helyére kell tenni a leeresztő csavart. Nyomatékkulcs esetén a gyártói előírásokat kell figyelembe venni. Javasolt érték a Kymco Agility-nél: ~ 25 Nm
A helyére kell tenni a szűrővel és a rugóval helyesen összerakott másik leeresztő csavart is. Nyomatékkulcs esetén: ~ 15 Nm
Fel kell tölteni a friss olajjal, visszazárni a nívópálcát a helyére, beindítani a motort.
6. Olajszint ellenőrzése
A motor leállítása után ellenőrizni kell az olajszintet
Helyes olajszint: a nem becsavart, csak visszarakott nívópálcának az alján lévő bordást részt el kell, hogy lepje az olaj.
Sokszor elkövetett hiba, hogy az olajszintet betekert nívópálcával ellenőrzik. Nem szabad a helyére tekerni a nívópálcát, csak be kell tenni a helyére ütközésig, becsavarás nélkül. Becsavart pálcánál kisebb olajszintre mutatja ugyanazt.
7. Fáradt olaj elhelyezése
Nagyon fontos, hogy a leengedett olaj és a felhasznált olajos rongyok veszélyes hulladéknak számítanak. Nem szabad, kiönteni, kidobni, elégetni.
A helyi zöld udvarban / hulladék kezelőnél ingyen, vagy minimális díjért leadható. A soproni zöldudvarban például egy magánszemély évente kétszer adhat le 7 kg mennyiségű használt olajat.
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.