50.000 forintos keretösszeg állt rendelkezésre, hogy a teljesítménye növekedjen a Fly-nak. Egyszerű, de nagyszerű megoldásra van ilyen esetben szükség.
Tuning előtt: 3.7 lóerős volt a motor, utána 5.2. Plusz 1.5 lóerőt hozott a beavatkozás.
A robogó szép állapotú, megkímélt, jól karbantartott. Blokkja léghűtéses, 50 köbcentiméteres Piaggio motor. Tulajdonosa azt kérte, hogy a segédmotorja legyen megbízható és tartós, de legyen erősebb. Fontos szempont volt az is, hogy ne kerüljön túl sokba és ne igényeljen jóval több karbantartást a motor a későbbiekben.
A Giannelli Go kipufogóra és egy kis henger faragásra esett a választás. A Go alapesetben egy gyáriszerű, homológ kipufogó, fojtással a torokban. Minőségi darab, sima fekete festett kivitel.
A fojtás egy alátét, ami a kipufogótorokba van behegesztve, a keresztmetszet szűkítésével van az erő visszafogva. A minél jobb teljesítmény elérése érdekében ajánlatos kitörni. A kipufogó fojtások eltávolításáról itt írtunk bővebben.
A gyári kipufogó leszerelése után egyszerűen felszereltük az új, fojtástalanított alkatrészt.
A teljesítmény növekedést a henger átmunkálása tovább fokozta. Korábban itt már pontosan írtunk az átmunkálásról, ugyanezt a műveletet végeztük el ezen a járgányon is. A henger vezérlésének módosítása szakértelmet és szerszámokat igényel, megfontoltan és megfelelő szaktudással érdemes csak belefogni.
Első mérés a dyno padon:
Szaggatott vonal: gyári, eredeti állapot.
Folytonos vonal: Henger átmunkálva, Giannelli Go felszerelve, 7.5 grammos, eredeti görgővel. Az eredmény nem rossz, de még nem tökéletes. A módosítások miatt a hajtást is finom hangolni kell, hozzá kell igazítani az új állapothoz.
Második teljesítmény mérés:
A 7.50 grammos gyári görgők helyett egy jó minőségű, kisebb súlyút (7.00g) szereltünk a variátorba.
A teljesítmény görbe (szaggatott vonal) láthatóan kisimult, a robogó a menet közbeni teszten is jól és egyenletesen gyorsul.
Harmadik mérés, a végeredmény az eredeti állapothoz képest:
Az eredeti állapothoz képest láthatóan nem történt csoda, de mindenképpen egy kellemes rugalmas, erősebb motort sikerült csinálni. A mért adatok hátsókeréken mért értékek, tehát az összes hajtási veszteség jelen van (szíj mozgás, kuplung csúszás stb.). A főtengelyén mérve még izmosabb lenne, nagyobb eredmény jönne ki.