Digitális túllépéskorlátozó / fordulatszám-szabályozó mágnesszeleppel, automatikus újraaktiválással - digitális sebesség- és fordulatszám-számítás és vezérlés.
Funkció:
A DZB központja egy nagy teljesítményű mikroprocesszor, amely folyamatosan számítja és kiértékeli az aktuális sebességet és fordulatszámot. A sebességet a DZB a mellékelt kerékérzékelővel és egy kis öntapadó kerékmágnessel határozza meg. A fordulatszámot közvetlenül a CDI gyújtás jeladó kábelén keresztül számolja minden dugattyúfordulatnál.
A DZB működtethető KMH, RPM vagy kombinált módban.
KMH mód:
Ebben a módban egy felső sebességhatárt lehet beállítani. Ha a limitet eléri a jármű, a DZB csökkenti a sebességet, fokozatosan a beállítható előfokozat segítségével, hogy a sebességkorlátozás sima átmenettel történjen. A beállított maximális sebesség alatt a DZB nem avatkozik be. Ez jobb gyorsulást és hegynek felfelé haladást tesz lehetővé a hagyományos fordulatszámkorlátozóhoz képest. A KMH mód használatához a kerékérzékelőt és a kerékmágneset a robogó első vagy hátsó kerekére kell felszerelni.
RPM mód:
Ebben a módban a kerékérzékelő nem szükséges. A DZB csak a beállított maximális fordulatszám elérésénél avatkozik be. A beállított limit alatt nincs teljesítménycsökkenés. Az átmenet simításához különböző előfokozatok is beállíthatók, amelyek minden 3. gyújtási impulzusnál részlegesen korlátoznak a maximális fordulatszám előtt.
Kombinált mód:
Ebben a módban a DZB egyszerre szabályozza a sebességet és a fordulatszámot. Különösen hasznos, ha nagy fordulaton járó robogót szeretnénk alacsony végsebességre beállítani, miközben a gyorsítás indításkor nem lesz túl magas.
Programozás és vezérlés:
A maximális sebesség vagy fordulatszám beállítása egyszerű: a belső programgomb rövid lenyomásával az aktuális érték menthető.
A gáz kar kikapcsolásához röviden húzza be a féket, és vezesse a mellékelt mágnes a mágneses szenzor fölé. A gáz újraaktiválásához röviden kapcsolja ki és be a gyújtást.
Méretek:
- A DZB kompakt házzal rendelkezik: 45×45×18 mm + rögzítőfül.
- A csatlakozókábel hossza 45-50 cm, a kikapcsolás szenzorkábele kb. 100 cm.
- A kerékérzékelő mérete kb. 28×19 mm, kábelhossza kb. 50 cm.
Figyelem: az eredeti kerékérzékelő kábel rövid, különösen az első kerékhez való rögzítés esetén! A csomag 4 gyorscsatlakozót is tartalmaz a könnyű és gyors telepítéshez.
Telepítés:
A DZB 4 kábelt igényel: +12V (gyújtáson keresztül), féksignal, jeladó jel és föld. KMH módhoz csatlakoztatni kell a kerékérzékelőt és a kerékmágneset. A szenzor és a mágnes közti távolság kb. 5–15 mm legyen. A szenzort a kerék és a variátor ház, a váz vagy a villa közé lehet rögzíteni. A mágnes 3M öntapadós réteggel rendelkezik, de ajánlott tartós 2K ragasztóval rögzíteni a végleges pozícióban. A DZB két vezérlő LED-del rendelkezik a helyes telepítés és működés ellenőrzésére.
Digitális vs. analóg fordulatszámkorlátozó:
Az analóg rendszerekben csak 4 kondenzátor áll rendelkezésre, ami durva szabályozást eredményez, és gyakran nem lehet pontosan beállítani a kívánt sebességhatárt. A digitális DZB folyamatosan, 99,9%-os pontossággal számítja és tartja a beállított értéket, teljesítményveszteség nélkül az alacsonyabb sebességtartományban.
Előnyök:
- Digitális sebesség- és fordulatszámvezérlés, külön vagy kombinált módban
- Folyamatosan programozható sebesség és fordulatszám
- Állítható előfokozatok a sima átmenetért
- Nincs sebességcsökkentés KMH mód alatt
- Nincs teljesítményveszteség alacsony fordulaton RPM módban
- Automatikus aktiválás
- Dupla ellenőrzés: fék behúzása szükséges
- Gyorscsatlakozó kábelek, nincs forrasztás
- Precíz kivitelezés, tartós összeszerelés
Csomag tartalma:
- KMH sebességkorlátozó
- Kikapcsoló mágnes
- 4 gyorscsatlakozó
- Kerékérzékelő + öntapadós kerékmágnes
- Részletes telepítési útmutató
Kompatibilitás:
A DZB szinte minden 2T karburátoros géppel működik (pl. Minarelli replika 1E40QMB, CPI, Keeway). Nem kompatibilis 4T közvetlen befecskendezéses, Morini motorokkal vagy dupla jeladós gépekkel (pl. Aprilia SR50 barna/fehér CDI kábel)