A szívócsonk feladata, hogy a levegő-üzemanyag keveréket a membránszelepen keresztül eljuttassa a motorba.
Egy motor összhatásfokát több részleges hatásfok szorzata adja meg, például:
- térfogati hatásfok
- termodinamikai hatásfok
- mechanikai hatásfok
A térfogati hatásfok a ténylegesen bejutó üzemanyag-levegő keverék mennyisége és a motor lökettérfogata közötti arány.
A térfogati hatásfokot jelentősen befolyásolja a keverék útján fellépő áramlási veszteség, amely a légszűrőtől az égéstérig keletkezik. Ennek egyik legfontosabb oka az a súrlódás, amelyet a keverék (levegő-üzemanyag) az áramlás során tapasztal. Mivel a keverék teljes mennyiségének át kell haladnia a szívócsövön, annak kialakítása kulcsfontosságú a veszteségek minimalizálása érdekében. Ezért elengedhetetlen a hirtelen keresztmetszet-növekedések és az éles irányváltások elkerülése az áramlási útvonalon.
A szívócsonk másik fontos szerepe, hogy friss keverék tartályként is működik: mivel a mozgásban lévő keveréknek időre van szüksége a megálláshoz, amikor a membránszelep zár, a keverék egy része a szívócsőben halmozódik fel, és nyomást gyakorol a membránra. Emiatt minden szívócső rendelkezik egy meghatározott fordulatszám-tartománnyal, amelyben a legnagyobb hatásfokot képes nyújtani – ezt nevezzük hangolt szívócsőnek.
Ezen kívül a szívócsonk rögzíti a karburátort a motorblokkhoz vagy a hengerhez, csillapítja a rezgéseket a blokk és a karburátor között, ezáltal megakadályozza az üzemanyag-levegő emulzió keletkezését a karburátor úszóházában.
- Ez a látszólag egyszerű alkatrész tehát komoly tervezést igényel ahhoz, hogy minden tulajdonságát maximálisan ki lehessen aknázni.
- A Malossi mérnökei ezt a feladatot tökéletesen megoldották. A cég, amely évtizedek óta fejleszt üzemanyagellátó rendszereket, új generációs robogókhoz fejlesztett ki gumiból és alumíniumötvözetből készült szívócső-sorozatot, melyet közúti és versenypályás körülmények között is teszteltek és optimalizáltak.
- A Malossi gumiból készült szívócsonkjai kompozit szerkezetűek: gyártásuk alumíniumbetétből indul ki, amelyet egy speciális, olaj- és üzemanyagálló műanyaggal burkolnak. Ez az eljárás nagyobb merevséget biztosít a rögzítési pontokon, miközben maga a szívócső test kellően rugalmas marad.
Piaggio - Gilera 2T 50 engines APRILIA - DERBI - GILERA - ITALJET - PIAGGIO |
Material |
INTER-AXIS mm |
Ø hole |
Ø manifolds |
Ø inlet |
total lenght |
carburettor applications |
Note |
02 7528B |
NBR |
52 | 6,5 | 26 | 30 | 31,5 |
PHBL |
Not suitable for original air box filter |
Modellek:
- APRILIA MOJITO CUSTOM 50 2T (Not suitable for original air box filter)
- APRILIA SPORTCITY ONE STREET 50 2T euro 2 (Not suitable for original air box filter)
- APRILIA SR (carb.) 50 2T LC 2004-> (PIAGGIO) (Not suitable for original air box filter)
- APRILIA SR R 50 2T LC euro 4 2018-> (PIAGGIO CA81M) (Not suitable for original air box filter)
- APRILIA SR MOTARD 50 2T euro 2 (Not suitable for original air box filter)
- APRILIA SR R (carb.) 50 2T LC (PIAGGIO) (Not suitable for original air box filter)
- APRILIA SR Street 50 2T LC euro 2 (Not suitable for original air box filter)
- DERBI ATLANTIS - BULLET 50 2T 2003-> (Not suitable for original air box filter)
- DERBI GP1 50 2T LC (Not suitable for original air box filter)
- DERBI GP1 OPEN 50 2T LC (Not suitable for original air box filter)
- DERBI GP1 REVOLUTION 50 2T LC (Not suitable for original air box filter)
- DERBI VARIANT Sport 50 2T (Not suitable for original air box filter)
- GILERA DNA 50 2T LC (Not suitable for original air box filter)
- GILERA EASY MOVING 50 2T (Not suitable for original air box filter)
- GILERA ICE 50 2T (Not suitable for original air box filter)
- GILERA RUNNER SP 50 2T LC <-2005 (Not suitable for original air box filter)
- GILERA RUNNER SP 50 2T LC 2006-> (C451M) (Not suitable for original air box filter)
- GILERA RUNNER 50 2T LC (Not suitable for original air box filter)
- GILERA STORM 50 2T (Not suitable for original air box filter)
- GILERA STALKER 50 2T (Not suitable for original air box filter)
- GILERA TYPHOON 50 2T (Not suitable for original air box filter)
- GILERA TYPHOON X 50 2T (Not suitable for original air box filter)
- ITALJET JET SET 50 2T (Not suitable for original air box filter)
- ITALJET TORPEDO 50 2T (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO NRG Power 50 2T LC euro 4 2018->2020 (CA71M) (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO DIESIS 50 2T (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO NRG EXTREME 50 2T (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO NRG EXTREME 50 2T LC (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO FLY 50 2T (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO FREE 50 2T (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO LIBERTY 50 2T (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO NRG MC2 50 2T LC <-1997 (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO NRG MC2 50 2T LC 1998-> (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO NRG 50 2T LC (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO NRG MC3 DT 50 2T (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO NRG MC3 DD 50 2T LC (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO NTT 50 2T LC (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO NRG Power DD 50 2T LC (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO NRG Power DT 50 2T (C453M) (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO QUARTZ 50 2T LC (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO SFERA RESTYLING 50 2T (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO SFERA 50 2T (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO SFERA 75 2T (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO TYPHOON 50 2T 2007->2010 (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO TYPHOON 50 2T euro 2 2011->2017 (C421M) (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO ZIP Fast Rider 50 2T (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO ZIP 50 2T 2000-> (C25EM) (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO ZIP 50 2T <-1999 (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO ZIP SP 50 2T LC 2001-> (Not suitable for original air box filter)
- PIAGGIO ZIP SP 50 2T LC <-2000 (Not suitable for original air box filter)
- VESPA ET2 50 2T 2000-> (Not suitable for original air box filter)
- VESPA ET2 50 2T <-1999 (Not suitable for original air box filter)
- VESPA LX 50 2T (Not suitable for original air box filter)
- VESPA Primavera 50 2T euro 2 (C533M) (Not suitable for original air box filter)
- VESPA S 50 2T euro 2 (C381M) (Not suitable for original air box filter)
- VESPA Sprint 50 2T euro 2 (Not suitable for original air box filter)