A motort rendszerint az ülés alá, a hátsó kerék elé, a menetiránnyal párhuzamosan építik be, tehát a főtengely merőleges a robogó hossztengelyére.
Legelterjedtebb a kedvezőbb helykihasználás miatt a fekvőhengeres megoldás.
- Állóhengeresnek azokat a robogókat hívjuk, amiben a dugattyú mozgása és a gyertya hossztengelye kb. merőleges a talajra.
- Fekvőhengeresek azok a motorok, ahol a dugattyú mozgása és a gyertya hossztengelye párhuzamos a talajjal, "fekszik". Egészen pontosan ez egy tartomány, kb 45 fokos szögig.
Az erőforrás többnyire kétütemű, belsőégésű szerkezet, de terjednek a négyütemű változatok is, sőt már befecskendező rendszerrel (injektorral) is egyre több 2T és 4T modell készül.
A léghűtéses motorok hengereinek hőelvezetéséről ventilátor gondoskodik, a vízhűtéses modelleknél ezt a feladatot a hűtőfolyadék látja el.
- Tuning szempontjából jobb választás egy 2T robogó, sokkal több lehetőség van a teljesítmény növelésére, több alkatrész kapható hozzá.
- Hétköznapi, karbantartási oldalról praktikusabb a léghűtéses változat, itt kevesebb a meghibásodás lehetősége és nem kell a hűtőfolyadékra sem figyelni.
- A négyütemű robogóknál pedig az olajcsere periódus betartását kell figyelni, illetve az olajszintet rendszeresen elelnőrizni.
A robogók és motorok benzinnel üzemelnek. Nagyon fontos, hogy megfelelő kenőanyaggal lássuk el üzem közben.