A segédmotokerékpároknál, nagymotoroknál kétféle akku használatos:
savas (hagyományos)
zselés (gondozásmentes, ez is savval van feltöltve, de zárt rendszerű, nem kell utántölteni, megkocsonyásodik a folyadék benne)
Asavasakkumulátornál időnként ellenőrizni kell a folyadékszintet és utántölteni ioncserélt vízzel, mert a párolgás miatt csökken a folyadékszint. Ha nincs utána töltve az elpárolgott folyadék, az az akkumulátor tönkremenetelét is okozhatja. A savas akku tárolásánál és mozgatásánál ügyleni kell arra, hogy ne legyen elfordítva, felfordítva. Azselésrendszer zárt, nem igényel utántöltést, szigorúan tilos felnyitni!
Hosszabb leállásra, téliüzemszünetre ki kell szerelni az akkumulátort, feltölteni és szobahőmérsékleten tárolni. Több hónapos állás esetén többször is fel kell tölteni az akksit, hogy ne károsodjon.
Célszerűszabályozható, vagyintelligens, direkt erre a célra valótöltőt használni. Töltéskor ügyelni kell arra, hogy kézmelegnél soha ne melegedjen jobban meg a telep.
Nagyon fontos atöltés idejeés az alkalmazottáramerősség. Mindig figyelembe kell venni az akkumulátoron látható útmutatót. Ha túl sokáig, vagy túl nagy áramerősséggel van töltve, akkor az akku felmelegszik, fel is forrósodhat, deformálódik és használhatatlanná válik. Általában az akku a kapacitásának 10-15%-ával tölthető, de mindig figyelembe kell venni a gyártók útmutatóit.
A bekeretezett sávban látható, hogy ennek az akkunak a normál töltése 0,4 Amper, 5-10 órán át.
A gyorstöltés maximum 30 perc, 4,0 Amperrel.
Érdemesebb a sztenderd töltést használni: kisebb áramerősség, hosszabb ideig. Ha nincs az akkun ilyen utasítás, vagy nincs meg az útmutató hozzá, akkor maximum a kapacitása 10-15 százalékával érdemes tölteni, figyelve arra, hogy ne melegedjen túl.
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.