Tökéletesen passzolt a motorhoz.Semmiféle nagyszabású tuning nincsen rajta,hacsaknem a dr pulley görgő nem számít annak.Ovatlan pillanatban sikerült majdnem eldobni a motort,mert az érzékeny gázreakcióra idáig nem volt példa :)
2017.02.16
00:00
- Kovács Ferenc
Keeway Matrix 50 Racing Sport kapta meg ezt a gyönyörűséget. Tökéletes illeszkedik, hangja szép karakteres. 4.5g-os görgőkkel hangoltam a variátort, így jó gyorsan eléri a megfelelő fordulatszámot, ami jelen hangolással 7500 és folyamatosan tolja előre iszonyatos nyomatékkal a szerkezetet. Eddig saját hibámból 6g-os görgőkkel ment gyári kipufogóval teljesen erőtlenül lomhán, mert elnéztem 2 éve a hajtás cseréjénél.
2016.12.08
00:00
- László Dániel
Az előző véleményemet kiegészíteném még azzal, hogy mégis csak a 4.5 grammos görgő lesz a megfelelő. A 4.25 grammos inkább versenyzéshez lenne jó, mert szinte azonnal rendelkezésre bocsájtja a motor nyomatékát, de városban lassúzáskor szétpörgeti a motort és már inkább zavaró, mint figyelemfelkeltő.
2016.12.06
00:00
- László Dániel
Szintén Motowell Magnet Sport (2008, 50ccm) robogóra szereltem fel ezt a kipufogót. Ahogy a Krisztiánnak, úgy nekem is tökéletesen illeszkedett.
Egy teljesen gyári állapotú robogót áldottam meg ezzel a csodával. Az egyetlen "tuningja" a Mikuni karburátorba általam tervezett manuális szivató.
Néhány paraméter:
Variátor: 4.7 grammos görgők, a tárcsák gépkönyv szerint hézagolva.
Kuplung: ~28 kg-os (vagy gyengébb) gyári szürke fémszínű kontrasztrugó és gyári indítórugók (alacsony fordulaton nyitnak a pofák).
Új Powerlink Gates ékszíj.
Karburátor (Mikuni VM16): 20-as alapjárati fúvóka és 70-es főfúvóka, a súbertűn a zéger középen. Az alapjárati keverékcsavar 1,25 fordulatot kitekerve.
Mindezek ellenére a fordulatszámot nagyon ejtette és lehetetlen volt zöld ágra vergődni a hajtással. (A gyárinál könnyebb görgőkkel talán jó lett volna egy darabig). Pusztán a kipufogó cseréjével a végsebesség megnőtt 5-10 km/h-val, de az ideális fordulatszámot csak 40 km/h után érte el a motor (a nehéz görgők miatt), és csak efölött jött elő a rengeteg nyomaték, ami tovább húzta a sebességet 70 km/h (valós) fölé. Ekkor még csak félig húztam a gázt. Ez alatt (0-40 km/h) a teljesítmény majdnem hogy rosszabb, mint a gyári feltételek között. Gyorsulása alig van, erőtartalék zéró és a fordulatszám ugyanúgy erőteljesen ingadozik.
A többi sportkipufogóhoz mellékelnek könnyebb görgőket (4.5 gramm), de ez ennél valamiért kimaradt, úgyhogy fontos, hogy külön kell rendelni! Először 4.25 grammal próbálkoztam, ami tökéletesnek bizonyult (nálam legalábbis). 4.25g / 4.5g görgőkkel érdemes hangolni. A kuplunghoz nem nyúltam hozzá, mert jól ellentart a variátornak. Aki dinamikusabb indulást szeretne állóhelyzetből, annak a kuplungban lévő indítórugókat (3 db) is ki kell cserélnie egy fokkal erősebbekre.
Jelen állapotban, a könnyebb görgők miatt, a motor röviddel az elindulás után beáll egy állandó ideálisan magas fordulatszámra (addig lehet lassan manőverezni), szinte ingadozás nélkül tartja azt és folyamatos nyomatékkal tolja a robogót egészen a végsebességéig. Számomra egészen hihetetlen volt ezt megtapasztalni, mert egy évig egy rosszul behangolt hajtással vívódtam nap, mint nap. Nem is gondoltam, hogy ennyi erő van a motorjában.
Maximálisan elégedett vagyok ezzel a sportkipufogóval, és bátran ajánlom mindenkinek, de csak a gyárinál könnyebb görgőkkel együtt! Karakteres a hangzása, alapjáraton és alacsony fordulatszámon élesen és valamelyest mélyen csattog, míg magas fordulatszámon szinte már visít, de elviselhető módon. Az emberek biztos megfordulnak majd a hangzás után.
2016.08.18
00:00
- Szepesi Krisztián
Motowell Magnet Sport robogóra tökéletesen illeszkedik. A gyári kipufogóhoz képest érezhető teljesítménynövekedés.