A komoly tuning nagyon kevesek kiváltsága, sok figyelmet és sok zsebpénzt igényel. Azoknak próbálunk egy kis segítséget adni, akik szeretnének áldozni erre a dologra és szeretnének egy kicsit erősebb motort, amivel akár napi szinten munkába, iskolába is tudnak járni, valós 85-95 Km/h sebességgel.
Tehát megbízhatóság és teljesítmény együtt.
Jelenleg nagyon sok gyártó, nagyon sok terméke van a piacon, nehéz köztük kiigazodni, főleg azoknak, akiknek nincs jártasságuk a dologban.
Örökös kérdés egy jó ár/értékarányú működőképes konfiguráció összeállítása.
Legfontosabb és első feladat a henger kiválasztása. Tapasztalatunk és javaslatunk szerint érdemes egy jó minőségű öntöttvas hengernél megállni utcai tuning esetében. Nem ezek a legerősebb hengerek, de a legtartósabbak az biztos!
- Az aluhengerek drágábbak, nagyon kevés szerelési és még kevesebb beállítási hibát tolerálnak. Nagyon sérülékeny a kemény kopóréteg (nicasil, króm), javításának költséghatékony módja nincsen, eldobandó a henger.
- Ezzel szemben az öntöttvasakat fúrni lehet: több lépcsőben kopásból eredően, akár egy kiugrott csapszegzéger miatt is. Ha megszorul a henger karburációs hibák miatt, akkor sincs nagy baj(!). Alsó tartományban nyomatékosabbak az öntöttvas hengerek, a variátor és kuplung behangolás is könnyebb.
Karburátort illetően egyértelműen kijelenthető, hogy egy 19-es porlasztó a legjobb választás ezekhez a hengerekhez.
A kipufogónál már nagyobb a merítés, könnyebb elveszni a "rengetegben". Mindenképpen az öntöttvas hengerünkhöz passzoló, teljesítményét kihasználó darabot kell választani. Tökéletes például egy Giannelli Rekord vagy Reverse kipufogó. A kettő közt a különbség csupán a végdobot kívülről borító anyag, a test változatlan. Ajánlani tudjuk még a Stage6 Pro Replica névre hallgató sorozatát is, háromféle létezik belőle. Sima lakozottól egészen az esztétikus krómos változatig.
Természetesen szükség szerint ne feledkezzünk meg a hajtásláncról és hangolásáról sem. Meg kell említenünk egy fontos, de gyakran hanyagolt alkatrészt, amire kevesen költenek, ez a végáttétel. Az öntöttvas tuning számunkra elképzelhetetlen nélküle, igazi élvezetet visz a motorba. Természetesen ez csak akkor tapasztalható miután beszereltük és a megfelelő hosszúságút szereltük be.
Gyári gyújtásunkat finom hangolhatjuk a lendkerék ék eltávolításával, ezt csak akkor tegyük meg, ha az érintkező kúpfelületek, mind a lendkerékben mind a főtengelyen hibátlan gyári állapotban vannak. Így lehetővé válik az előgyújtás értékének változtatása, előgyújtás-szabályzós CDI elektronikák esetében kb. 20-25-30 fok javasolt. Megfelelő szakértelemmel és figyelemmel eljárva 12-15 lóerős motort tudunk építeni, ami utcára bőven elegendő.
Tehát röviden a recept:
Öntöttvas henger + 19-es karbi + hozzáillő sportkipufogó + hajtáslánc hangolás.
Extra: + gyújtás
Akiknek további kérdése van, keressen bennünket az ügyfélszolgálatunkon, vagy írjon a info@egumotors.hu címre.