Viszonylag sok robogó motorja ez, azonban jellemzően a 2004 előttiekben találunk ilyet. Az évtized második felétől a távolkelet átvette tőle az uralmat, a hagyományos Piaggio és Minarelli mellett.
Rengeteg fajtája ismert, rövid/hosszú, vizes/levegős, karbis/injektoros. A gyártók között talán a Morini büszkélkedhet a legvariánsabb kínálattal.
Morini motor
Italjet Formula, Atala Hacker, Derbi Vamos, Malaguti Crosser, Suzuki Address.
A felépítésükből adódóan a Morini motorok nem tartoznak az erős és jól tuningolható motorokhoz. Az egyik legnagyobb probléma a főtengely, mert nem tölti ki a sonka teljesen a kartert, ezért csekély az elősűrités a forgattyúsházban, másik nehézség a mélyen ülő membránház. Sok idő, pénz és munka befektetésével azért ezekből is lehet teljesítmény kikényszeríteni.
Típusok:
- A - Léghűtéses, hosszú blokk (Hacker AC, Crosser, Formula AC)
- B - Léghűtéses, rövid blokk (Vamos)
- C - Vízhűtéses, hosszú blokk (Formula LC)
Suzuki-Aprilia
Nem teljesen különálló típus, a Morini blokk az alapja, más gyártóktól is átvettek elemeket. (Piaggio, Minarelli)
SR 2000 LC, Habana, SR Di-Tech, Katana
Az egyes gyártók is különböző megoldásokat használnak, például a Suzuki Katana és az Aprilia SR 2000 LC közt is számos különbség van. Az Aprilia 2003.07 hó óta már nem ilyen blokkot épít be, az ettől újabbak már Piaggio-t használnak.
Tuningolás szempontjából nem előnyős ilyen tipust választani, mert kevesebb alkatrész kapható hozzájuk és - a konstrukció miatt - sokkal nehezebb a teljesítmény növelés. Ezt leszámítva egyébként megbízható és egyszerű motorok. Akinek megfelel egy gyári, normál teljesítményű motor, nyugodtan választhatja.