Piaggio NRG Tuning =
10.7 lóerő !!
Egy Piaggio Nrg került a szerelőasztalunkra tuning céljából. A jól bevált receptet alkalmaztuk a páciensen.
Malossi öntöttvas henger + Giannelli Reverse Limited Black Edition + Dell'Orto PHBG 19-es karbi.
A felépített hengerszett egy használt Malossi öntöttvas, ami szép állapotban volt a megtett kilométerek ellenére is (kb. 2000 kilométert futott).
A Malossi gyári előírása szerint, elvileg 3000km-ként dugó ellenőrzést, szükség szerint cserét javasol, de ez a jó minőségű alkatrészek és a tervszerű megelőző karbantartásnak köszönhetően gond nélkül beépíthető volt új dugó nélkül. (az előző mocira is a mi műhelyünkben került fel ez a Malossi szett, mely így a szakszerű beépítést meghálálta hosszú élettartammal)
A motor, ami az izmosítást várta "nemrég" esett át egy teljes felújításon, így remek tuning alanynak bizonyult.
A felújítás során beszerelt alkatrészek:
A tuning során beszerelt alkatrészek:
Külső optikai tuning:
(A részletes listát ismét a ti segítésetekre tettük közzé, így ti is könnyebben dolgoztok a saját paripátok tuningja során.)
Hangolás közben felfedeztünk egy nagyon erős vibrációt, ami akkor vált érthetővé, amikor az ékszíjtárcsa levegő kulccsal való meghúzása után a főtengely nem fordult tovább. Ennek oka a lendkerék mágnesének szétesése volt, ami a 10 évnél idősebb Piaggio robogóknál nem ritka. A leváló darabok miatt kiegyensúlyozatlan lett a lendkerék, a darabkák beszorultak a tekercsek közé (szerencsére ezt mind álló helyzetben). Egy új lendkerék beszerelése után folytatódott a hangolás.
A Dyno-n elég jól muzsikált a gépezet, remek görbét és kiváló eredményt kaptunk.
Tesztelés céljából felraktuk a megmaradt Giannelli Extra kipuffot is. Jól sejtettük, ez kisebb teljesítményt hozott, mint a Reverse, kb 1.5 lőerő tartalék maradt a hengerbe ezzel a kéménnyel.
A jól bevált recept ismét meghozta a várt eredményt!
Jó tuningolást!