Ezen cikkben a motor szívével fogunk foglalkozni, a hengerrel.
A gyártók és egyes típusaik választéka mára már végtelen, mégsem lehet ezzel a témával eleget foglalkozni.
A teszt egyszerű, csak a mért teljesítményt veszi figyelembe.
A tesztben
hengerek vesznek részt.
Mind a négy henger anyaga öntöttvas. A legjobb eredmény érdekében ezeket a hengereket elméletileg 4-500 km-t járatni kéne, de mivel más témákkal is foglalkozniuk kell a Streetbuzz magazin munkatársainak, eltekintettek a bejáratástól. Azért ha Ti vesztek ilyen öntöttvas hengert, akkor mindenképp ajánlatos jól bejáratni, mielőtt maximálisan leterheled.
A hengerek egy sima hosszú minarelli blokkon lettek tesztelve.
A variót blokkolva, hogy a kis teljesítmény és fordulatszámbeli eltérések is láthatóak legyenek, valamint a görgősúlyokból eredő hangolási hibák se tegyék hiteltelenné a mérést.
Polini Sport 70
9.9 Le – 8275 rpm
A már jól ismert Polini Sport henger jelen tesztünk utolsó helyét foglalja el. Elbújnia viszont nem kell, mivel a maximális teljesítményét, ami 9.9Le, már szelíd 8275-ös fordulaton eléri és így ideális alany főtengely csere nélküli használatra.
Mivel a maximális teljesítményhez nem kell szétpörgetni a motort, ezért ez a henger az egyik legjobb választás a hétköznapi használatra. Ehhez társul még, hogy ez a henger igen nyomatékos ami megint egy pluszpont a mindennapos használathoz!
Top Performance Trophy 70 / DR Evo 70
10.3 Le – 9291 rpm
A Top Performance cég Trophy 70 nevezetű hengerszettje is gazdagítja a tesztünket. A teljesítmény leadásának karakterisztikája igen hasonló a Polini Sportéhoz, viszont a maximális teljesítményéhez 1000-el magasabb fordulat és 10.3 lóerő tartozik, ami ezt a hengert a harmadik helyre hozta a tesztünkben!
Stage6 StreetRace
11.0 Le – 9995 rpm
A maga 11 lóerejével a 49 cm3-es Stage6 Streetrace a második helyre volt jó.
Mi? 49 cm3? Igen – legalább is a hengerre ez a felirat került – amúgy a henger 70 cm3-es.
Ez a 49 cm3 a két S6 csillag ellenére is eléggé feltűnésmentessé teszi.
A maximális teljesítménye magasabb fordulaton jelentkezik, mint az előző két hengernél, ami egy relatív magas végsebességet eredményez, ami ezt a hengert a második helyre hozta be a tesztünkben.
Motoforce Sport 70
12.4 Le – 11896 rpm
A tesztünk nyertese a Motoforce Sport 70.
A 11896-os fordulaton elért 12,4 lóerős teljesítménye elég egyértelműen a másik három fölött áll. Ha a teljesítmény görbéjét tekintjük, elsőre látható hogy igen későn jön meg az ereje, viszont eléggé magas fordulatra pörgi ki magát.
Ez egy kis mínuszt jelent a kigyorsításban, viszont egyben magas végsebességet is hoz. Az elért magas fordulatszám miatt ehhez a hengerhez már egy erősített főtengely dukál, legalább is el kéne gondolkodni rajta, legfőként akkor, ha a jelenlegi gyári főtengely már jó pár km-t futott.