Robogó tuning tippek és trükkök

Streetbuzz - Hengerteszt: robogó, 70 ccm

2018.10.25 13:32

Robogóra való, 70-es hengerek tesztje

Ezen cikkben a motor szívével fogunk foglalkozni, a hengerrel.
A gyártók és egyes típusaik választéka mára már végtelen, mégsem lehet ezzel a témával eleget foglalkozni.

A teszt egyszerű, csak a mért teljesítményt veszi figyelembe.

A tesztben

hengerek vesznek részt.

Mind a négy henger anyaga öntöttvas. A legjobb eredmény érdekében ezeket a hengereket elméletileg 4-500 km-t járatni kéne, de mivel más témákkal is foglalkozniuk kell a Streetbuzz magazin munkatársainak, eltekintettek a bejáratástól. Azért ha Ti vesztek ilyen öntöttvas hengert, akkor mindenképp ajánlatos jól bejáratni, mielőtt maximálisan leterheled.

A hengerek egy sima hosszú minarelli blokkon lettek tesztelve.

A variót blokkolva, hogy a kis teljesítmény és fordulatszámbeli eltérések is láthatóak legyenek, valamint a görgősúlyokból eredő hangolási hibák se tegyék hiteltelenné a mérést.


Polini Sport 70

9.9 Le – 8275 rpm

Polini hengerszett, robogóra tuning

már jól ismert Polini Sport henger jelen tesztünk utolsó helyét foglalja el. Elbújnia viszont nem kell, mivel a maximális teljesítményét, ami 9.9Le, már szelíd 8275-ös fordulaton eléri és így ideális alany főtengely csere nélküli használatra.

Mivel a maximális teljesítményhez nem kell szétpörgetni a motort, ezért ez a henger az egyik legjobb választás a hétköznapi használatra. Ehhez társul még, hogy ez a henger igen nyomatékos ami megint egy pluszpont a mindennapos használathoz!


Top Performance Trophy 70 / DR Evo 70

10.3 Le – 9291 rpm

Top trophy hengerszett, minarelli robogókra

A Top Performance cég Trophy 70 nevezetű hengerszettje is gazdagítja a tesztünket. A teljesítmény leadásának karakterisztikája igen hasonló a Polini Sportéhoz, viszont a maximális teljesítményéhez 1000-el magasabb fordulat és 10.3 lóerő tartozik, ami ezt a hengert a harmadik helyre hozta a tesztünkben!


Stage6 StreetRace

11.0 Le – 9995 rpm

Stage6 alu hengerszett

A maga 11 lóerejével a 49 cm3-es Stage6 Streetrace a második helyre volt jó.

Mi? 49 cm3? Igen – legalább is a hengerre ez a felirat került – amúgy a henger 70 cm3-es. wink

Ez a 49 cm3 a két S6 csillag ellenére is eléggé feltűnésmentessé teszi.

A maximális teljesítménye magasabb fordulaton jelentkezik, mint az előző két hengernél, ami egy relatív magas végsebességet eredményez, ami ezt a hengert a második helyre hozta be a tesztünkben.


Motoforce Sport 70

12.4 Le – 11896 rpm

motoforce sport robogó hengerszett

A tesztünk nyertese a Motoforce Sport 70.

A 11896-os fordulaton elért 12,4 lóerős teljesítménye elég egyértelműen a másik három fölött áll. Ha a teljesítmény görbéjét tekintjük, elsőre látható hogy igen későn jön meg az ereje, viszont eléggé magas fordulatra pörgi ki magát.

Ez egy kis mínuszt jelent a kigyorsításban, viszont egyben magas végsebességet is hoz. Az elért magas fordulatszám miatt ehhez a hengerhez már egy erősített főtengely dukál, legalább is el kéne gondolkodni rajta, legfőként akkor, ha a jelenlegi gyári főtengely már jó pár km-t futott.